Til mulige leverandører: Invitation til dialogmøder om GeoDanmark systemunderstøttelse

03.02.2016

GeoDanmark vil gerne invitere leverandører, der overvejer at byde på den kommende opgave, til en markedsdialog. Vi udbyder opgaven i ét udbud med prækvalifikation i foråret 2016.


Anskaffelsen og baggrundsmateriale

GeoDanmark er en forening, der arbejder for at skabe en ensartet digital kortlægning af Danmark, der er fælles for staten og kommunerne.

For at give GeoDanmark-data en central rolle i den offentlige geografiske infrastruktur, hvor data anvendes, ajourføres og kvalitetssikres som en integreret del af digitale forvaltningsprocesser, er der behov for en ny systemunderstøttelse. Et sådant system skal både kunne håndtere online administrativ ajourføring af enkeltobjekter og fotogrammetriske ajourføringer – en proces der strækker sig over længere tid.

En ny GeoDanmark-systemunderstøttelse bliver et element i den fællesoffentlige digitale infrastruktur. Vi forventer at udbyde opgaven i april 2016.

Forud for dialogmøderne forventer vi at offentliggøre den endelige kravspecifikation i udkast. Herudover er der udarbejdet materiale, der mere overordnet beskriver vores tanker om det nye system.

Overvej at byde i sammenslutning med andre leverandører
Systemunderstøttelsen omfatter dels udviklingen af den centrale GeoDanmark infrastruktur med udviklervenlig servicesnitflade, og dels komponenter til brugerinteraktion – herunder redigering, konflikthåndtering og offline/online dataudveksling.

Vi forestiller os, at der er stor forskel på de nødvendige kompetencer for at løse infrastruktur og brugerinterfaces, derfor kan det være en god idé at byde i et konsortium eller anden form for sammenslutning, og det vil vi opfordre jer til at overveje.

Dialogmøder
Vi ønsker os en god dialog, så vi får en god løsning. Derfor inviterer vi til individuelle dialogmøder med projektgruppen i KL, Weidekampsgade 10, 2300 København S.

Kontakt Anne Marie Carstens på anmc@kl.dk for booking af dialogmøde på 50 minutter i tidsrummet:
Torsdag den 25. februar 2016, kl. 13-16
Mandag den 29. februar 2016, kl. 13-16
Torsdag den 3. marts 2016, kl. 10-16
Fredag den 4. marts 2016, kl. 10-16

Spørgsmål til drøftelse
Dialogmødet vil have følgende dagsorden:
• En vurdering af den beskrevne ajourføringssnitflade
• De udarbejdede user stories
• Et bud på tidsplanen for projektet
• Et bud på prissætning af opgaven / dele af opgaven
• Andre forhold