Temamøde: Listefunktioner i GeoDK 2024

Webinaret afholdes på Teams 7. maj kl. 13.00-14.30.

(webinaret var oprindeligt annonceret 22. april, men er flyttet til 7. maj. Hvis du var tilmeldt 22. april har du automatisk fået tilsendt et link til det nye mødetidspunkt. Du skal dog selv slette det gamle Teamsmøde i din kalender).

Formål

At hjælpe så mange kommuner som muligt med at forstå mulighederne i GeoDKs listefunktion, samt at anvende den i forbindelse med den årlige ajourføringer af GeoDanmark-data.

Beskrivelse

GeoDK indeholder en funktionalitet, som gør det muligt at arbejde med lister i forbindelse med ændringsudpegninger eller fejl. Med listerne kan man steppe rundt til de steder i kortet, hvor der er specifikke opgaver.

Webinaret vil introducere denne funktionalitet og være med til at understøtte kommunerne i arbejdet med bl.a. årets ændringsudpegninger samt det generelle arbejde med gennemgang af fejl i sager ved hjælp af den listefunktionen.

Program

  • Generel introduktion til listefunktion i GeoDK.
  • Opret listevindue til objektgennemgang, fx under arbejdet med ÆUP.
  • Anvend listevindue til fejlgennemgang.
  • Lav din egen liste til forskellige formål.

Målgruppe

GIS-medarbejdere i kommunerne, der har ansvaret for ajourføring af GeoDanmark-data.

Undervisere

Reno Aagaard Lindberg (Silkeborg kommune)
Ivan Laursen Johannessen (SDFE)

Tilmeld dig arrangementet her:

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Download liste med tilmeldte