KL søger projektleder til pilotprojekt om sammenhæng mellem §3 natur og naturdata i GeoDanmark

22.06.2016

Har du lyst til at stå i spidsen for et projekt, der skal afprøve om det er muligt at samregistre kommunernes §3-registrering og visse GeoDanmark-naturdata? KL´s Kontor for Teknik og Miljø søger projektleder (200 timer over 2 år) til et pilotprojekt vedr. denne mulige samregistrering.

Som projektleder vil du få ansvaret for at igangsætte og gennemføre et pilotprojekt i regi af GeoDanmark, hvor formålet er at undersøge, om der er et effektiviseringspotentiale i at samregistrere kommunernes data om §3 natur og de data, der bruges til GeoDanmarks kortlægning af natur.

I et par pilotkommuner skal der i 2017 produceres efter en tilrettet specifikation, der tilgodeser behov i forhold til §3-registrering. Specifikationen blev tilrettet på baggrund af et projekt, der blev gennemført i 2012-13, du kan læse mere om det projekt her: Link til naturprojekt

På baggrund af den ændrede produktion, skal det evalueres, om der er basis for, at resultaterne skal udrulles til resten af landet.

Pilotprojektet er en del af det kommunale arbejdsprogram for GeoDanmark 2016-2017 under fokusområdet: §3 natur.

Dine opgaver som projektleder:

  • Nedsætte en projektgruppe i samarbejde med KL, FOSAKO og evt. et naturnetværk, som du kender til.
  • Udarbejde en projektbeskrivelse
  • Indlede drøftelser med Naturstyrelsen, som også deltager i projektgruppen
  • Gennemføre pilotprojektet med produktion eftertilrettet specifikation i 2017.
  • Evaluering af pilotprojektet KL vil bistå dig og projektet med sekretariatsbetjening ift. afholdelse af møder og evt. workshops.

Som projektleder refererer du til den kommunale del af GeoDanmarks bestyrelse.

Projektet skal afrapporteres i forbindelse med GeoDanmarks repræsentantskabsmøde i april 2018.

Forventet resurseforbrug

Du skal kunne afsætte ca. 200 timer over to år til din projektlederrolle, og arbejdet skal påbegyndes i september 2016.

Om dig

Vi forventer, at du er bredt, fagligt funderet i forhold til kommunernes arbejde med §3 natur-registrering, gerne med base i en kommune, og gerne med godt kendskab til geodata.

Du skal have indsigt i, hvordan data anvendes i den offentlige administration, hvilke krav, der bør stilles til data, og have fingeren på pulsen i forhold til fremtidige behov for data.

Betaling

Du vil blive aflønnet med 60.000 kr./år for din indsats.

Ansøgningsfrist

Du skal sende din ansøgning til Charlotte Malling i KL, cma@kl.dk senest d. 15. august 2016.

Udvælgelse

Projektlederen udvælges af den kommunale del af GeoDanmarks bestyrelse. Indstilling sker i et samarbejde mellem KL’s kontor for Teknik og Miljø og FOSAKO.