Kommunal kvalitetskontrol II

Webinar afholdes to gange og programmet er ens:

Tirsdag den 6. september kl. 10.00-11.30.
Onsdag den 14. september kl. 13.30-15.00.

De to webinarer har hver sin tilmelding i kalenderen. Du skal kun tilmelde dig det ene webinar.

På de to ens webinarer gennemgår vi arbejdsgangene i SDFI, når data kommer retur fra producenten samt en gennemgår kommunale opgaver i kvalitetskontrollen. Vi kommer også ind på det overordnede tidsforløb for årets ajourføring og forventningerne til, hvornår alle data kan forventes at ligge i GeoDK.

Som det fremgår af programmet, er der også eksempler på, hvordan kommunerne griber opgaven an. Det tilstræbes, at deltagerne fortæller hvordan de normalt griber kvalitetskontrollen an og at vi både får input fra kommuner som er ambitiøse og som derfor lægger ekstra indsats i kontrollen samt input fra kommuner, der vælger at kontrollere det nødvendige. Så har du som deltager mulighed for at vælge det niveau, som du ønsker.

Formål

Der er to hovedformål med webinaret 1) at kommunerne ved hvad opgaven består af og og hvordan de udfører den så kvalitetskontrollen bliver udført mere ensartet og 2) at SDFIs medarbejdere kan fokusere på at modtage data og sikre at den statslige kontrol bliver udført som den skal.

Målgruppe

Dig som udfører den kommunale kvalitetskontrol af GeoDanmarks grunddata, når de har været ude hos producenten til den årlige ajourføring.

Kontaktpersoner

Tovholder: Lennart Christoffersen

Underviser:
Annette Stammerjohan, SDFI m.fl.

Program

  1. Velkommen, Lennart fra GeoDanmark.
  2. Overblik over produktionen og SDFI’s opgaver.
  3. Hvordan udfører kommunerne kvalitetskontrollen. Deltagerne fortæller.
  4. Spørgsmål som deltagerne har sendt indsendt ved tilmelding eller stiller på dagen.
  5. Eventuelt.

Tilmeld dig webinaret den 14. september 13.30-15.00.

Download liste med tilmeldte